Unit 1 - Start van het schoolleven op Het Creiler WoudHier bevinden zich de jaarringen 1, 2, & 3 | |
Unit 1 bestaat op dit moment uit ongeveer 19 kinderen. Unit 1 bestaat uit de jaarringen (groepen) 1, 2 en 3.
Onze juffen en meesters 2024/2025Maandag Juf Jildau (ochtend), juf Grietje en juf Rosina Dinsdag Juf Claudia Woensdag Juf Claudia en juf Jildau Donderdag Juf Claudia en juf Jildau Vrijdag Juf Jildau
Juf Grietje is op maandag en woensdagochtend de vaste onderwijsondersteuner in de unit. Juf Marloes is op dinsdag, donderdag en vrijdag de vaste onderwijsassistent in de unit. Juf Rosina is op maandag en vrijdag de vaste onderwijsassistent in de unit. Daarnaast loopt juf Rosina op dinsdag als PABO- stagiaire stage in de unit. Meester Ben verzorgt op maandag- en vrijdagochtend de gymles.
Unit 1: Naast deze toppers hebben wij geregeld stagiaires bij ons in de unit. | Handige weetjes:
Hoe ziet een dag in unit 1 eruit?Elke ochtend starten we met een inloop. Tijdens de inloop staat er een werkje klaar, de kinderen mogen dan zelf een werkje kiezen of ze spelen in de hoeken. Het kan ook zijn dat een groepje kinderen een werkje samen met de leerkracht doet.
HoekenIn unit 1 hebben we meerdere hoeken. Groep 3 heeft zijn eigen werkplek en kast met spelletjes. Maar ook zij maken gebruiken van de hoeken, want ook in deze hoeken zijn ze bezig met taal, lezen en rekenen. Voorbeelden van hoeken:
FruitdagOp vrijdag is het fruitdag. De kinderen nemen dan fruit en wat te drinken mee naar school voor de pauze van 10.15u. Op de overige dagen zijn ook schoolkoeken en brood toegestaan. Snoep en chocolade (zoals bijvoorbeeld Kitkat) mogen niet onder schooltijd worden genuttigd. |
Thema'sIn unit 1 werken we bijna altijd vanuit een thema. De thema’s liggen altijd dicht bij de belevingswereld van de kinderen. Dit doen we om het spel van de kinderen te stimuleren. Voorbeelden van thema’s zijn; Voor groep 3 is spel en beweging ook nog erg belangrijk. Voordat we starten met het schrijven in het schrift werken we aan de ontwikkeling van de fijne motoriek door middel van de methode 'De Schrijfdans' en werken we veel met klei, zand en scheerschuim om de vorm van de letters en cijfers te leren kennen.
Erop uitJonge kinderen leren het meeste van ervaringen. De dingen in het echt zien, vragen stellen en dat vervolgens weer verwerken in het thema in de klas.
Lees alles over de gebeurtenissen in unit 1
|